Μ.Μ.Ε.:Πρόβλημά μου ή όλων μας;

Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα το έχουν εκτός από τους πολιτικούς και οι δημοσιογράφοι.

Είναι γνωστό πως η δημοκρατία και η ενημέρωση λειτουργούν μαζί. Όταν υπάρχει πρόβλημα στην δημοκρατία υπάρχει και στην ενημέρωση και το αντίστροφο , όταν υπάρχει θέμα στην ενημέρωση , χαμένη είναι η δημοκρατία.

Αυτό που ζούμε σήμερα δεν είναι παρά η κατάρρευση και των δύο αυτών , κάτω από το βάρος των συμφερόντων.

Όπως ξέρουμε , το μεγαλύτερο κομμάτι της ενημέρωσης , αφορά τα Μ.Μ.Ε.  Τί είναι Μ.Μ.Ε ; Επιχειρήσεις που έχουν ιδιοκτήτες και εργαζόμενους .

Ο ρόλος των ιδιοκτητών-εκδοτών είναι γνωστός.  Πλουτοκράτες που εντάσσουν στους ομίλους των επιχειρήσεών τους και το ενημερωτικό τμήμα. Έτσι μπορούν και εξορα’ί’ζουν την εικόνα τους , χειραγωγώντας ταυτόχρονα και τον κόσμο. Επιτρέπουν να παρουσιάζονται τα γεγονότα που αυτοί επιθυμούν και κάτω από την οπτική που αυτοί θέλουν να παρουσιάσουν. Έχοντας ως όπλο την γνώση κρυφών μυστικών εκβιάζουν την κυβέρνηση ώστε να ευνοούνται τα επιχειρηματικά τους σχέδια. Θα μου πείτε αυτός είναι ο ρόλος του κεφαλαίου και των πλουσίων , να επεκτείνονται συνεχώς , χρησιμοποιώντας κάθε μέσο.

Από την άλλη υπάρχουν οι δημοσιογράφοι εργαζόμενοι , που κάτω από τις πιέσεις των αφεντικών τους , γίνονται πολλές φορές   ”βασιλικότεροι του βασιλέως” . Όποιο κανάλι και να ανοίξεις , όποια εφημερίδα και να διαβάσεις , όποιο ράδιο και να ακούσεις θα καταλάβεις πως οι ειδήσεις που μεταδίδονται , έχουν έναν στόχο : την εξυπηρέτηση της πολιτικής , της ευρύτερης εταιρίας του ιδιοκτήτη. Κάθε δημοσιογραφικός όμιλος προωθεί τα συμφέροντα του εκδότη-επιχειρηματία.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα  είναι αυτά των τηλεοπτικών σταθμών που καθορίζουν τη στάση τους απέναντι στις πολιτικές , κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις ανάλογα με τα συμφέροντα του μεγαλομετόχου.

Το ίδιο συμβαίνει και στα ραδιόφωνα και στις εφημερίδες.

Βαθιά διαπλοκή λοιπόν εκτυλίσσεται ανάμεσα στα Μ.Μ.Ε. και την πολιτική. Τα Μ.Μ.Ε. δίνουν στήριξη σε πολιτικές , με αντάλλαγμα την ανεξέλεγκτη δράση τους σε όλους τους τομείς της οικονομικής ζωής της χώρας. Βλέπουμε μεγαλοκαναλάρχες – μεγαλοεκδότες ,  να παίρνουν δημόσια έργα , να ελέγχουν την ενεργειακή και ναυτιλιακή πολιτική της χώρας .

Δεν θα γινόταν τίποτα από όλα αυτά αν δεν υπήρχαν πρόθυμοι δημοσιογράφοι να στηρίξουν το έργο των αφεντικών τους. Αδύναμα ανθρωπάκια που έχουν αναγάγει την υποταγή και την δουλικότητα σε επιστήμη. Αν τους πει το αφεντικό πως πρέπει να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη πολιτική , αυτοί το τραβούν ως τα άκρα. Καταφέρνουν και πείθουν τον κόσμο , βομβαρδίζοντας τον με κατασκευασμένες πληροφορίες , πως το συμφέρον της εταιρίας είναι και συμφέρον του κράτους. Παρουσιάζουν τα πάντα ως μοναδικές λύσεις , αποκλείοντας οποιοδήποτε άλλη επιλογή. Νομίζουν ότι  μπορούν να υποκαθιστούν την δικαιοσύνη , την αστυνομία , το κράτος. Έχουν αναγάγει την ενημέρωση σε προπαγάνδα. Αποπροσανατολίζουν τον κόσμο από τα πραγματικά προβλήματα , προβάλλοντας κάθε φορά αυτό που εξυπηρετεί την εταιρία και την εξουσία . 

Ο έλεγχος των δημοσιογράφων από τα αφεντικά τους είναι απόλυτος. Με αντάλλαγμα έναν μέτριο ή και πολλές φορές μικρό μισθό , μια αναγνωρισιμότητα και μια ψευδαίσθηση ότι είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος , ξεπουλάνε τα πάντα , αλλάζουν θέσεις με ευκολία , ξεστομίζουν απίστευτα ψέματα , διαστρεβλώνουν  την αλήθεια.

Είναι τόσο βαθιά η σήψη στην ενημέρωση , που ως μια λύση , για να διορθωθεί η κατάσταση , προτείνω τα :

α)Απαγόρευση να είναι κάποιος ιδιοκτήτης Μ.Μ.Ε.  , αν έχει οποιοδήποτε επιχειρηματικό συμφέρον σε άλλον τομέα της οικονομίας.

β)Δημοσίευση του πόθεν έσχες των εκδοτών και δημοσιογράφων , δύο φορές το χρόνο στο ίδιο τους το μέσο.

γ)Κίνητρα για την δημιουργία συνεταιριστικών Μ.Μ.Ε. , από δημοσιογράφους.

δ)Να απαγορεύεται να πολιτεύονται οι δημοσιογράφοι.

ε)Απαγόρευση (ιδιωτικών και δημόσιων) διαφημίσεων , σε οποιοδήποτε μέσο εκπέμπει ειδήσεις (διαφημίσεις θα μπορούν να έχουν μόνο τα ψυχαγωγικά μέσα. Δεν μπορεί να είσαι εφημερίδα , ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός  που έχει εντάξει στο πρόγραμμα του ειδήσεις και ταυτόχρονα να διαφημίζεις τράπεζες , πετρελα’ι’κές  , ασφαλιστικές , ιατρικές , κατασκευαστικές εταιρίες – ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗ) .

Ένα άλλο σημαντικό σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι το ότι δεν μπορεί ο  δημοσιογράφος να είναι και σχολιαστής. ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ. Σήμερα διαβάζουμε , ακούμε και βλέπουμε τους δημοσιογράφους να κρίνουν και να αναλύουν γεγονότα και  πολιτικές και το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ όλων να προτείνουν λύσεις. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ . Ως κριτές και σχολιαστές μπορούν να εμφανιστούν όλοι αυτοί που λαμβάνουν την είδηση και όχι αυτοί που την παρουσιάζουν.

Υπάρχουν όμως και χειρότερα. Βλέπουμε σε τηλεοράσεις και ακούμε σε ραδιόφωνα για ”δράσεις” και  ”ενέργειες”  που έχουν ως πηγή το ενημερωτικό μέσο και ζητούν την συμμετοχή πολιτών. Έχουμε το εξής ΠΑΡΑΔΟΞΟ δηλαδή : Μ.Μ.Ε. καλούν τον κόσμο να συμμετάσχει σε στοχευμένες δράσεις με την προσφορά εθελοντικής εργασίας , που έχουν αποφασιστεί από τους επιχειρηματίες -ιδιοκτήτες των μέσων , έχοντας άλλους επιχειρηματίες ως χορηγούς. Αν αυτό δεν είναι χειραγώγηση , πατρονάρισμα και κοροιδία του λαού , τότε τι είναι ;

Πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε όλοι μας ότι δεν πρέπει να είμαστε άβουλα πιόνια στα επιχειρηματικά σχέδια και να συνειδητοποιήσουμε πως , όπως η παιδεία , η υγεία και η δικαιοσύνη δεν πρέπει να είναι εμπορεύσιμα προιόντα , έτσι ακριβώς και η ενημέρωση του λαού δεν μπορεί να είναι  ”προιόν” αλλά κοινωνικό αγαθό.

Υ.Γ.1)Αυτά ισχύουν για την παραδοσιακή ενημέρωση. Η ενημέρωση μέσω του Internet έχει άλλα χαρακτηριστικά.

Υ.Γ.2) Θα σας αναφέρω ονόματα δημοσιογράφων και κρατήστε την σκέψη που έρχεται πρώτη στο μυαλό σας όταν τους βλέπετε-ακούτε : Ρουσσόπουλος

Αντώναρος

Οικ. Καψή

Κουίκ

Παναγιωτόπουλος

Τριανταφυλλόπουλος

Αναστασιάδης

Τρέμη

Πρετεντέρης

Τσίμας

Θεοδωράκης

Χασαπόπουλος

Καμπουράκης

Οικονομέας

Αυτιάς

Παπαδάκης

Ευαγγελάτος

Πορτοσάλτε

Μπάμπης…

Παπαχελάς

(Όλοι αυτοί είναι πρώτης γραμμής δημοσιογράφοι…

Η αφρόκρεμα της δημοσιογραφίας…

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι…

Έχουν τα μεγαλύτερα  ”νούμερα”… )

#thegameagainstGreece

2 Comments

  1. […] Υ.Γ.1) Ως γενικός διευθυντής του Σκάι διάβασε και την άποψή μας για τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί ο τύπος και οι τηλεοπτικοί σταθμοί στο ” Μ.Μ.Ε.:Προβλημά μου ή όλων μας; ” […]

  2. […] Υ.Γ.1) Ως γενικός διευθυντής του Σκάι διάβασε και την άποψή μας για τον τρόπο που πρέπει να λειτουργεί ο τύπος και οι τηλεοπτικοί σταθμοί στο ” Μ.Μ.Ε.:Προβλημά μου ή όλων μας; ” […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s